Mint az emberek a sót...
2014. június 20. írta: Meleg Sándor

Mint az emberek a sót...

Vannak emberek, akik szükségét érzik, hogy valamitől rettegjenek. Ha nincs más, akkor erre remekül megfelel egy olyan hétköznapi dolog is, mint a közönséges konyhasó. Gondolom sokat találkoztak már a népirtásra felhasznált, kálium-kloridos só történetével, ami újabban ismét felbukkant több helyen is.

Sokat gondolkodtam, írjak-e a konyhasó körüli felhajtásról. Az egyik oka ennek az volt, hogy alapvetően a kérdéskör jól feldolgozott, nálamnál sokkal hozzáértőbb szakemberek foglaltak már állást a kérdésben és az általuk megfogalmazott gondolatokat maximum árnyalni tudom. A másik oka az volt, hogy a só-konteó jelensége alapvetően nem tudományos, hanem szubkulturális jelenség, amivel nehéz vitába szállni. A cikk melletti fő érv pedig az volt, hogy a „nemzeti” színekben nyomuló honlapok újra felfedezték maguknak a témát és Papp Lajost zászlójukra tűzve ismételt támadásra indultak. És mivel a só-paranoiások folyamatosan ismételgetik „érveiket”, nem árt, ha a józan észnek is hagyunk némi teret a megnyilvánulásra.

so.jpg

S mondá a só: teljesen kiborultam...

NÉMI TÖRTÉNETI ÁTTEKINTÉS

A kálium-kloridos népirtás ötlete Tejfalussy András nevéhez köthető, aki több mint egy évtizede áldoz rá nem kevés energiát, hogy főállásban ezzel riogassa a jó magyar népet. A legtöbb élelmiszerekkel, egészséggel kapcsolatos őrület import áruként érkezik kis hazánkba, a kálium-kloriddal kapcsolatos gondolatok autentikus magyar elméből pattantak elő, méltán lehetünk büszkék rá.

A szerző „magyar létvédő” tevékenysége, mely az „életrövidítő és ivartalanító hatású orvosi csalások”, a „kenyér- és vízrontásos népirtás” és a „talmudista fasizmus” ellen folyik lankadatlan erővel, több helyen igen szórakoztató (a színvonal valahol Borbély József „kormányzó úr” tevékenységét idézi), de nyilvánvalóan sokan komolyan veszik, és sajnos ez a kör láthatóan egyre bővül. Többek között ennek jele volt a 2010 körül kitört a „patika-só” felvásárlási láza, amikor is ugrásszerűen megnőtt a patikák sóforgalmazása, annyira, hogy az országos tisztifőgyógyszerésznek kellett beavatkoznia. Ez utóbbit értékelték úgy, hogy a tiszta sót „betiltották”, pedig egyszerűen a gyógyszertárak profiljába nem vágó kereskedelmi tevékenységet szüntették meg. Nyugalomra ugyanakkor semmi ok, az alternatív útvonalak is megnyíltak, nagy kereslet van a patikai sóra, amiből akár 25 kg-os kiszerelésben is vásárolhatunk. Egy időben a parajdi sóbánya járt jól ezzel a megmozdulással, de kb. egy éve elterjedt, hogy már a parajdi só sem az igazi, mert az ellenség keze oda is betette a lábát… ezek a fránya talmudisták mindenhol ott vannak.

konyhaso_0.jpgAz országos tisztifőgyógyszerés levele (katt a nagy képhez)

NÁTRIUM - KÁLIUM

A nátrium és kálium a legfontosabb alkotóelemei közé tartozik a szervezetnek, nem csak mennyiségük, hanem egymáshoz viszonyított arányuk is rendkívül fontos. A szervezetben funkcionálisan szorosan összekapcsolódnak. A két elem a szervezetben korántsem egyenletesen oszlik el, a nátrium többségében a sejten kívüli, a kálium pedig a sejten belüli folyadékterek lakója.

Sejten belül Sejten kívül
K+ 139 mmol/l 4 mmol/l
Na+ 12 mmol/l 145 mmol/l
Na:K arány ~1:12 ~36:1


Na és K aránya sejten belül és kívül. Forrás: Sejtbiológia (szerk.: Szabó Gábor)

A só-konteó egyik fő tézise, hogy a Na és K beviteli arányát a vérben található koncentráció alapján kell meghatározni. Miért? Csak. Ez az ideális és kész. Ezzel szemben a modern (talmudista, gyíklények által uralt, gyógyszer- és élelmiszermaffiának kiszolgáltatott, stb.) táplálkozástudomány azt gondolja, hogy a napi bevitelt nem a vérplazma koncentrációja határozza meg, hanem az, hogy adott idő alatt melyikből mennyit veszít a szervezet különböző formában (vizelet, széklet, izzadtság).

A nátrium normális vérszintje 135-145 mmol/l (3.100 – 3.300 mg/l). A napi nátrium-vesztést nagyon sok tényező befolyásolja. A vese rendkívül hatékonyan képes a nátrium visszaszívására, az elsődleges szűrletbe kerülő nátrium 0,5%-a kerül csak a vizeletbe, ez kb. 2,5-3,0 g. A másik fontos „kimenet” az izzadás, itt literenként 0,9 g nátriummal (2,2 g sónak felel meg) kell számolni. A jelenlegi ajánlások alapján minimálisan kb. 2,5 g/nap mennyiségben van rá szükségünk (ez kb. 6 g só), de intenzív fizikai munka, sport és magas környezeti hőmérséklet esetén ennek többszöröse is szükséges lehet. Az átlagos napi nátrium igényt az élelmiszereink (természetes nátrium-tartalom és a készítés során hozzáadott só formájában) bőven tartalmazzák, csak az extrém igények (pl. intenzív sport) esetén kell arra külön figyelni, hogy többlet sót vigyünk be a szervezetünkbe. Egészséges szervezet az étkezési nátrium bevitelt viszonylag széles tartományban tolerálja, a felesleg a vizelettel kiürül. Vízhajtó készítmények a nátriumvesztést fokozzák.

A kálium normál tartománya a vérben jóval alacsonyabb, 3,8-4,8 mmol/l (140-190 mg/l). A káliumvesztés szintén főként a vesén keresztül történik (minimálisan kb. 1-1,5 g), de a széklettel is távozik a szervezetből 0,5-1 g/nap mennyiségben. Az izzadsággal literenként kb. 0,2 g káliumot veszíthetünk. Ennek megfelelően a beviteli ajánlások a 2-2,5 g/naptól indulnak felfelé kb. 4,5-5 g/nap tartományig.  Az étrendi káliumbevitelt nagyon széles tartományban tolerálja a szervezet, egy sok zöldséget, gyümölcsöt tartalmazó (pl. vegán) étrend akár napi 8-10 g káliumot is tartalmazhat (mégsem hal bele senki), miközben az ilyen étrend általában nátriumszegénynek tekinthető.

A vér káliumszintjét befolyásolja a szövetek (pl. izomszövet) kálium felvétele ill. leadása is, a szövetek kálium felvételét az inzulin is segíti.  A vízhajtó készítmények többsége komoly kálium-vesztést is okoz, de számos olyan betegség van (hányás, hasmenés, cukorbetegség, vesebetegségek), ami képes életveszélyesen is megbolygatni a kálium-háztartást.

A kálium-kloridos népirtás elméletével nem is az a gond, hogy egy rejtőzködő, alakváltó talmudista-gyíklény-szabadkőműves összeesküvés a só fogyasztásán keresztül kíván bennünket megmérgezni. Mondhatjuk úgy, hogy ehhez már hozzászoktunk. A probléma az, hogy ha az elméleti alapvetésük igaz, akkor ölni lehetne két banánnal vagy egy diós beiglivel is. És innentől érdekes az ügy.

banan.jpg

NÉZZÜK A SÓ ÜGYET MÉG EGY KICSIT

A só ügyben az egyik fő támadáspont az volt, hogy a MSZ-01-10007:1982 szabvány alapján a sónak 97%-os NaCl tartalmúnak kell lennie. A helyzet az, hogy ezt a szabványt 2013 közepén visszavonták - arról nem tudok, hogy ez a gyíklények vagy a só-pánik hatására történt-e. Minden esetre Takács Gábor, Fittler András, Botz Lajos méréseket végeztek és arra a következtetésre jutottak, hogy nem mérgezik káliummal a fogyasztási sókat. A legtöbb kereskedelmi forgalomban kapható só messze a szabvány feletti mennyiségben tartalmaz nátrium-kloridot.

Külön kérdéskör az un. csökkentett nátriumtartalmú sók esete, ezekben a NaCl egy részét (30-50%) tényleg kiváltották kálium-kloriddal. Ezeken a terméken viszont ezt fel is tüntetik, sőt, a napi fogyasztási limitet is jelzik.

 

MI A HELYZET AZ ÉLELMISZEREKKEL?

A só körüli felhajtáshoz sajnos nevét adta Papp Lajos szívsebész is, akinek videója, illetve „nyilatkozata” több helyen is fellelhető a világhálón:

papplajos.jpg

Részben erre a nyilatkozatra született meg az a bekezdésnyi összefoglaló, ami szintén elég sok helyen felbukkan:

„Ha helyre akarjuk hozni a kálium-klorid irányában a táplálkozás miatt felborult elektrolit szintet, akkor a bevitt kálium 30-szorosát kellene elfogyasztanunk tiszta nátrium-kloridból, ami azt jelenti, hogy az átlagosan natúr, nem sózott táplálékkal bevitt 2-3 g kálium-kloridot kellene 60-90 g nátrium-kloriddal pótolni. Ez lehetetlen. Mivel ennyi só beviteléhez körülbelül 10 liter vizet is fogyasztanunk kellene, hogy ne borítsuk fel, a só-víz háztartást.”

Az alap Ringer oldat alapvetően a vérplazma összetételére lett „belőve” (hozzáteszem, hogy Ringer állítólag békaszív életben tartására fejlesztette ki az oldatot, lehet, hogy ő már a gyíklényeknek dolgozott?). De a vérben kimutatható arány és az étrendi szükségletek nincs közvetlen kapcsolat.

Ne feledkezzünk meg arról sem, hogy rendelkezünk egy vese nevű szervvel (pontosabban kettővel), ami serényen munkálkodik azon, hogy az elektrolit háztartásunkat (is) egyensúlyban tartsa. Ennek keretében a nátrium és kálium mennyiségét is szabályozza. Az élelmiszerekkel bevihető nátrium és kálium hatásait a vese teljes mértékben képes kezelni. Nyilván itt egy külön kategóriát képez az extrém sóbevitel, az elektrolit háztartást érintő anyagcsere-betegségek, a gyógyszerhatások világa vagy a vese működési zavarai. De egészséges embereknél ebből nem lehet gond.

Ha megnézzük az élelmiszerek természetes nátrium és kálium tartalmát, látható, hogy nátriumból valahol a 100 mg/100 g szint körül van a felső határ, az ennél magasabb értékek hozzáadott sót jeleznek.

natrium.jpg

Néhány élelmiszer nátrium-tartalma (Forrás: GU Nährwert Tabelle)

Ezzel szemben, ha megnézzük a káliumot, a természet tele van bőséges kálium forrásokkal. Az állati eredetű élelmiszerek esetében is a 100 mg/100 g az alsó határ, a növények meg kifejezetten kálium-bombának számítanak.

kalium.jpg

Néhány élelmiszer kálium-tartalma (Forrás: GU Nährwert Tabelle)

De ne álljunk meg itt, nézzük meg az arányokat is! A legmagasabb Na:K arányt a nem sózott élelmiszerek közül a tojás éri el, ott kb. 1:1. Ez alá (Na>K) csak és kizárólag intenzív sózással lehet lejutni, de a preferált 30:1 Na:K arányhoz egy 3 tojásos rántottára 15 gramm sót kellene leteríteni – jó étvágyat!

A viszonylag magas sótartalmú élelmiszerek (fehér kenyér, sajtok) esetén jó, ha összejön a 6:1 arány, extrém esetekben 10:1. A legtöbb állati eredetű alapanyagban (nyers hús, tej) a Na:K arány 1:3 körüli, a növényeknél pedig akár 1:400 körüli tartományba is eljuthatunk (pl. banán) – bár a többség valahol az 1:20 és 1:100 közötti zónában mozog. Most maradjunk még az egyik legnagyobb kálium bombánál, a banánnál: rövid számolás után nyugodtan elmondhatjuk, hogy 10 dkg (1 közepes példány) banánhoz 28,6 g konyhasót kellene elfogyasztanunk. Hajrá! És akkor ehhez tegyük hozzá, hogy vannak vegánok, akik a napi energia-bevitelüket úgy fedezik, hogy 10-20-30 banánt is elfogyasztanak? Nem kellene nekik is szólni, hogy meghalnak?

Számoljunk utána a sónak is. Vegyünk 10 g „mérgezett” sót, legyen a KCl aránya legyen a só tömegében 3% - tartsuk be az MSZ előírást. Van tehát 9,7 g nátrium-kloridunk és 0,3 g kálium-kloridunk  ez tömegarányban 32:1 a nátrium javára. A sóban 3,88 g nátrium és 0,16 g kálium van (a maradék a klorid ion), érdemes megfigyelni, hogy ez az ajánlott nátrium bevitel másfélszerese, amíg a minimálisan ajánlott kálium-bevitelnek alig 6%-a. A moláris tömegek eltérését figyelembe véve az anyagmennyiség (mmol) arány kissé más lesz, az arány így 42:1 a nátrium javára. Mennyi is az ideális? 30:1-hez? Akkor mi a gond? Ha a 30:1-es arányt célzom meg, akkor felmehetünk egy kicsit 4% fölé is is. Ahhoz, hogy mondjuk a tojás Na:K arányát megközelítsük, 56%-os tömegarányban kellene kálium-kloridot keverni a sóba.

 poison.JPGVan, aki a gyakorlatban is kipróbálta, hogy mérgező-e napi 30 banán. Nem volt az. (forrás)

 

LÉPJÜNK A TETTEK MEZEJÉRE!

Végezzünk el egy gondolat kísérletet. Tegyük fel, hogy öngyilkossági kísérletet kívánok végrehajtani és megeszek 5 g kálium-kloridot. Ebből 2.600 mg a kálium (66,67 mmol), ez a Tejfalussy team szerint már egész napra elosztva is komoly veszélyeket rejt magába – de tutira megyek és egy kis vízben elkeverve egy lendületből elfogyasztom. Figyelembe véve, hogy a testtömegemhez számított vértérfogatom 5,1 liter, ez a mennyiség várhatóan 13 mmol/l emelkedést eredményez(ne), ami gyakorlatilag az élettel nem összeegyeztethető. De mégis, meg fogok halni? Nem. A kálium felszívódásához még ilyen tiszta formában is idő kell. A szervezet pedig kompenzálni kezd, a kálium egy részét felveszik a szövetek, a vese pedig szépen kitakarítja a felesleget.

Ha valaki nagyon nem hinne nekem, végeztek a kálium-kloriddal toxicitási vizsgálatokat. Patkányokon a napi 1,8 g/ttkg mennyiségnél tartósan is tolerálható volt. Embereknél sikeres öngyilkossági kísérletek történtek kálium tablettával, de igen jelentős mennyiségekről volt szó (40 db feletti KCl tabletta). Vizsgálatok alapján a mérsékelten magas vérnyomást a kálium kiegészítés csökkentette, de a normál vérnyomást nem befolyásolta - a beadott mennyiség kb. 4-6 g KCl-nak felelt meg. Szóval egy kis KCl annyira nem árthat meg, hacsak nincs az ember szervezetében valami komoly probléma.

De folytassuk a kísérletet, éppen a káliummérgezés agóniája következne, de ekkor hirtelen úgy döntök, hogy az élet mégis szép - és inkább életben akarok maradni. Támad egy ötletem, hogy úgy oldom meg a gondot, hogy visszahozom a dolgokat a vér természetes arányait figyelembe véve, így a megfelelő arányban gyorsan beviszek némi „patikai sót” és vizet. A 2.600 mg kálium ellen kimérek 78.000 mg nátriumot tartalmazó sót (195 g). Az alap Ringer oldatban literenként 8,6 g nátrium-klorid van (ez kb. 145 mmol/l), a 195 gramm sóhoz kell még 22,6 liter víz. Miközben vedelem a sós vizet, erősen reménykedem, hogy életben maradok. Így lesz? Nem, valószínűleg az 4.-5. liternél vízmérgezést kapok: ekkora vízbevitelt a szervezetem nem fog tolerálni, jó eséllyel a kényesen őrzött elektrolit-háztartásom is felborul. Ennyit a Ringer-oldat alapú táplálkozásról.

A kálium-kloridtól mélyen rettegők figyelmébe ajánlom, hogy (lásd az élelmiszerekről szóló részt) fenti példában szereplő mennyiséget viszonylag gyorsan össze lehet kapkodni a napi fogyasztásból, 450 g dió, 530 g avokádó vagy 600 g banán önmagában elegendő (ezek szerint) a szívmegálláshoz. Mégsem kapunk szívleállást egy jó kis paradicsomsaláta vagy sült krumpli fogyasztása után sem. Tegyük még hozzá azt is, hogy ha igaz lenne a káliummal kapcsolatos pánik, akkor ugyanezen elv alapján 4-5 g konyhasó is simán halálos lenne, mert a benne lévő nátrium ugyanúgy felborítaná a vér ion-egyensúlyát. Egy zacskó chips garantált hipertóniás krízist és keringés összeomlást okozna. De nem okoz.

 

HOL A HIBA?

A só körüli felhajtásban az alábbi bakik fordulnak elő:

  1. A szervezet egy kiválasztott élettani jellemzőjét kivetítik az étrendre („ideális” Na-K arány) anélkül, hogy ezt indokolnák. Ezt a további érvelésben úgy alkalmazzák, mint bizonyított alaptényt, holott nem az.
  2. Figyelmen kívül hagyják az emésztés és az emberi anyagcsere természetes működésének (pl. vese) hatását. Fel sem merül, hogy a napi nátrium és kálium bevitelt olyan „egyszerű” dolgokhoz mérjék, mint a napi veszteség.
  3. Figyelmen kívül hagyják, hogy az étrendre kivetített elvárások semmilyen étkezési rendszerrel nem hozhatók fedésbe. Az élelmiszerek összetételéből a kiválasztott Na:K arány semmilyen körülmények között nem hozható össze az ideálisnak vélt 30:1-es Na:K aránnyal. Az ajánlások fizikailag megvalósíthatatlanok és akár életveszélyesek is (22 liter víz + 195 g só).
  4. Az a néhány gramm kálium, ami egy normális sófogyasztásból származik, még a csökkentett nátriumtartalmú sóknál sem okozhat gondot. A kálium-klorid toxicitását vizsgálták, ha komoly anyagcsere-zavara (pl. veseelégtelenség) nincs az illetőnek, nincs félni valója. Esetleg egy kicsit mérséklődik a magas vérnyomása.
  5. Partvonalról bejönnek az „arany fokozatú bullshit” kategória toposzai. Ilyen például a talmudista háttérhatalom világméretű lakossággyérítő összeesküvése a magyar lét ellen vagy egy darab jó magyar népmese állandó citálása.

 

A KÁLIUM KLORID KIMUTATÁSA

Remek trükkök vannak arra, hogy leplezzük le a só kálium kloriddal való mérgezését, ezek többsége gyakorlatilag csak a szórakoztató értéke miatt érdemes csak említésre. A tiszta KCl és NaCl által keltett íz-érzet eltér egymástól, de só-sommelier legyen a talpán, aki egy nyalásból megmondja, hogy van-e a sóban néhány százaléknyi KCl. A másik vicces technika a sófürdő, ami a bőr kipirosodásából állapítja meg a kálium-klorid jelenlétét – az abszolút esélytelen analitikai technikák díjnyertese. Hasonlóan reménytelen a só UV lámpával való világítása. Valamivel több esélye van a lángfestéses változatnak: a nátrium lángfestése sárga, a káliumé lila – de csak külön-külön. Keveréknél sokkal jobb lenne egy spektroszkóp (meg némi gyakorlat a színkép-elemzésben), mert ha van is kálium a sóban, azt jó eséllyel szabad szemmel nem fogjuk tudni megállapítani (legalábbis néhány %-os mennyiségnél). Sajnos azt kell mondani, hogy házilag a KCl kimutatására tett kísérletekkel nem érdemes foglalkozni.

langfestes.jpg

Ez így nagyon szép lenne, de a konyhában kevéssé kivitelezhető.

 

RETTEGJÜNK MÉG EGY KICSIT?

Ha megnézzük a rettenetes kálium-mérgezésről szóló oldalakat, szép számmal találunk még tüneteket. persze, szépen kimásolták a hiperkalémia tüneteit. Ehhez időnként hozzácsapnak egy két érdekes tünetcsoportot is. Egyik kedvencem, hogy az Addison-kór (mellékvesekéreg-elégtelenség) egyik tünete a hiperkalémia. S mivel találkozok az egyik oldalon: "halálos Addison-kór tünetei alakulnak ki." Csak egy kicsit kavarták meg a dolgokat.

A másik ilyen jól hangzó dolog, hogy a kálium megállítja a szívet, az USA területén mai napig hajtanak végre kivégzéseket, ahol a három komponens közül az egyik a kálium-klorid. Na de ez intravénás, nagy dózisú bevitel - egyáltalán nem összehasonlítható az étkezésből származó bevitellel. Arról nem is beszélve, hogy elég kevés olyan anyag van, amivel nem lehet intravénásan eltenni embert láb alól, csak a mennyiséget kell eltalálni.

 

conspiracy.jpg
 Ha ezt a cikket olvasod, akkor "Ők" valamiért megengedték...

Ha tetszett az írás, oszd meg és/vagy kattints a tetszik gombra! A "Követés" alkalmazással 2020-ban is értesülhetsz a legfrissebb írásokról! Ha van véleményed, írd meg hozzászólásként! További érdekességek, aktualitások pedig Facebook oldalunkon.

A honlapon található anyagok, információk egyike sem irányul betegség vagy betegségek diagnosztizálására, és nem helyettesítik az egészségügyi szakemberrel történő konzultációt.

 

Források

  1. HK Biesalski, SC. Bischoff, C Puchstein: Ernaehrungsmedizin. Georg Thieme Verlag, Stuttgart. 2010
  2. HK Biesalski, P Grimm: Taschenatlas der Ernährung. Georg Thieme Verlag. Stuttgart. 2011
  3. M Ledochowski (Hrsg.). Klinische Ernährungsmedizin. Springer. Wien. 2010
  4. Varga Péter (szerk.): Vezérfonal a folyadékháztartás zavarainak kezeléséhez; Melania kiadó; Budapest, 1997
  5. Szabó Gábor (szerk.): Sejtbiológia. Medicina. 2009.
  6. OECD SIDS - POTASSIUM CHLORIDE. LINK
  7. Csupor Dezső: Mérgező-e a konyhasó? LINK
  8. Csupor Dezső: Már megint baj van a sóval? LINK 
  9. Takács Gábor, Fittler András, Botz Lajos: Valóban „egészségesebb” a patikai só? - Tények, tévhitek és ellentmondások a nátrium-kloriddal kapcsolatban. LINK
  10. A káliumban gazdag só életveszélyes. LINK
  11. Potassium. Linus Pauling Institute. LINK
  12. A nagy Só show. LINK
  13. http://patikaiso.hu/   
  14. http://tisztaso.hu/
  15. http://www.tejfalussy.com/

A bejegyzés trackback címe:

https://alimento.blog.hu/api/trackback/id/tr956388267

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fordulo_bogyo 2014.06.20. 17:27:36

Nagyon jo cikk, orom volt olvasni.

A kalium kimutatasahoz par otlet (jolesett feleleveniteni az analitikai kemiat):

1. Borkosav és nátrium-acetát jelenlétében a káliumionok fehér kálium-hidrogén-
-tartarát (borko) csapadék formájában válnak le. Hangsúlyozandó, hogy csak a savanyú káliumsó
vízoldékonysága rossz, ezért célszer a borkosavat feleslegben alkalmazni. Ásványi savak a
csapadékot oldják. Nátrium-acetát egyideju adásával ezt ki lehet küszöbölni. Ammóniumsók
hasonlóan reagálnak. Zavaró hatásukat a reakciót megelozo kihevítéssel küszöbölhetjük ki. Néhány
ammóniumsó kivételével az ammóniumvegyületek hevítéssel szublimálnak.

2. Nátrium-hexanitrito-kobaltát(III)-mal a káliumionok sárga kálium-hexanitrito-
-kobaltát(III) csapadékként válnak le. A csapadék összetétele a kálium-nátrium aránytól is függ! A
reakciót az ammóniumionok is adják.
3 K+ + [CoIII(NO2)6]
3- ; K3[Co(NO2)6] sárga csapadék

3. Perklórsavval (HClO4) a káliumionok fehér kálium-perklorát csapadékot adnak. A reakció
tömény oldattal és esetleg hutés mellett végzendo, mivel a csapadék oldékonysága a h mérséklet
emelkedésével no. Ammóniumionok (kb. 1 mólos töménység felett) ugyancsak adják a reakciót.

4. Nátrium-tetrafenil-boráttal a káliumionok fehér kálium-tetrafenil-borát csapadékot adnak.
Érzékeny reakció és alkalmas a káliumion kvantitatív leválasztására is. A reakciót óraüvegen 1%-os reagenssel végezzük. Ammóniumionok zavarnak.
NaBPh4 + K+ = KBPh4 + Na+ Ph = C6H5

5. Az illékony káliumvegyületek a nem világító Bunsen-lángot fakóibolyára festik. Az észlelést
nátriumvegyületek zavarják, azonban ez utóbbiak színét a kobaltüveg elnyeli és kobaltüvegen
keresztül a kálium lángfestése piros színnel észlelhet.

Forras:www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&ved=0CDAQFjAB&url=http%3A%2F%2Fwww.pharm.u-szeged.hu%2Fdownload.php%3FdocID%3D5904&ei=MFGkU9GGFYGr8gHI-4DgAQ&usg=AFQjCNFB1Xct2jiG7hdZAj-t_4RSI4rksQ&sig2=dDxLmlZKmm7xl4C_a2Cg0w&bvm=bv.69411363,d.b2U&cad=rjt 41. oldal

Meleg Sándor · http://alimento.blog.hu/ 2014.06.20. 21:16:58

@fordulo_bogyo:

Hát régen volt már, amikor ilyenekkel pepecselhettem :) De azt a véleményemet továbbra is fenntartom, hogy ezek nem háztartási körülmények között elvégezhető kísérletek, főleg nem háztartási szintű kémia tudással.

fordulo_bogyo 2014.06.20. 21:27:53

@Meleg Sándor: Egyetertek. Csak azert ideztem, hogy lassuk a kontrasztot.
Ez tul bonyolult, egyszerubb azt elhinni, hogy kipirosodik tole a bore furdeskor (a furdoviz homerseklete nem is szamit)...

kulhanek 2014.06.29. 12:13:54

Nem szokásom a hozzászólás a különféle blogbejegyzésekhez, különös tekintettel arra, hogy az értelmetlen szájkaratét elkerüljem, de:
Mindenkinek (nem) lehet igaza.(?)
Hogy a bejegyző szerint van akinek lételeme a rettegés? Nos, kis hazánkban számos népcsoportot találhatunk,aki ettől, vagy attól lételemi szinten retteg. Vannak akik a gáztól,vagy éppen a 88-as számtól rettegnek, mások a kopasz fehér fejektől és a fekete mellénytől. Megint mások a sötét bőrtől, no meg az eltérő kultúrától. Szerénységem attól retteg, hogy a kerti slag összegubancolódik, és megtörik, ezáltal nem jön ki a végén a víz, így a gondosan ápolt gyepem kiég.
De a lényeg a só.
Önmagában nem azzal (és nem avval!!!) van a gond, hogy a közönséges konyhasó nátrium-kálium aránya mekkora. Ez mondhatni banális kérdés.
A gond ott kezdődik, hogy az egyszerű sóban, amit a kedvenc boltod polcáról leveszel nem csak NaCl és KCl van, hanem egy csomósodás-gátló nevű, E számmal jelölt adalék anyag is, leánykori nevén Kálium-Ferro-Cianid. Mindez "állítólagosan" azért, hogy a napi stresszben agyondeprimált háziasszony föl ne pattintsa ereit abbéli elkeseredésében, hogy az a Qrva só már megint összecsomósodott evégből tömbbé állt össze és nem jön ki a szóróból. Szóval a fő gond a kéretlen adalékanyagokkal van, ami szerény személyemnek akkor sem kívánatos, ha egyenesen Őfelsége a fűszerkirálynő Horváth Rozi ajánlja. Na erről kéne egy gúnyolódás mentes poszt, mert az irónia felebarátaim az bezony kétélű fegyver (is lehet)!
A cianidot meg az egye, aki kitalálta, és ilyen adalékanyag mellet bizony helyt kell adjak a só mérgező hatása miatt aggódók véleményének. Persze van, akit ez sem zavar, de az, az ő élete, neki ehhez is joga van...
És nyilván mindent meg lehet magyarázni, hogy ez a Kálium-ferrocianid nem káros és bla-bla, én mégis kihagynám...

Munyi cica 2014.06.29. 13:47:21

@kulhanek:

Tetszik a stílusod! :) Vicces.
Írjál még!:)
Na és akkor millen sót együnk? :) Még a Himalája meg a tengeri só is olyan szépen nem áll össze, akkor abban is van az a fránya cianid?
Vagy futok, megnézem a konyhámat,mi van benne.
Na de ha annyira mérgező lenne, már rég halottnak kéne lennünk, nem?

kulhanek 2014.06.29. 14:52:18

@Munyi cica: Pofon egyszerű:
Szvsz "ollat", amiben nincs adalék. Amúgy H. Rozinak is van ilyenje a kék csomagolású "Asztali só" Csak az elég "koszos", finnyásoknak nem ajánlott...
De én több külföldi gyártó tengeri sójában is megtaláltam ezt az adalékot.
Lehet, hogy nem öl meg, de kell ez? Biztos kell?

Meleg Sándor · http://alimento.blog.hu/ 2014.06.29. 15:29:34

@kulhanek:

Sajnos nem ok nélkül írtam a rettegésről. Több kört látok komolyabban érintettnek:
1. "Nemzetiek": van egy sajátos nemzeti neurózisunk, hogy minket mindig el akar valaki pusztítani. Ha nem hadsereggel, akkor mérgezett sóval.
2. "Egészségesek": szerintük az ember akár 1000 évig is élhet boldogságban, egészségben, ha... (ide tetszés szerinti kritérium beilleszthető). De a gonosz egészségügyi és gyógyszermaffia ezt nem engedi.

Csomósodás-gátló: a só alapvetően szereti megkötni a vizet. Ha nem szeretnénk, hogy csomósodjon, olyan anyagot kell találni, ami nála is jobban szereti a vizet. Nem túl sok ilyen van, ami élelmiszerekben felhasználható.
Aki nem szeretné fogyasztani, annak jogában áll nem venni, lehet szerezni tömbös sót, stb. amiben nincs ilyen. Csak ne sírjon, hogy tapad. Ennyi.

Egyébként erről van cikk: kodpiszkalo.blog.hu/2013/01/08/mar_megint_baj_van_a_soval

Az élelmiszeripar alapvetően a vásárlói igényekre reagál az adalékanyagokkal. Azt szeretnénk, hogy minden mindig friss és üde legyen és lehetőleg ne kelljen túl sokat dolgozni érte. Ennek ára van.

Cianid:a B12 vitamin neve CIANO-kobalamin: α-(5,6-dimethylbenzimidazolyl)cobamidcyanide

Akkor most ettől is megijedünk? S közben megy a kampány a B17 (laetril, amigdalin) mellett, ami megint cianid :)

kulhanek 2014.06.29. 19:32:13

@Meleg Sándor:
Kb. ugyanezt mondtam, más szavakkal..
Mondjuk én sem B12-t, sem B17-et nem szedek :)
Szóval ez sem érint...
És mivel amolyan piacon bogarászós típusú alak vagyok, igen, szívem joga szerint adalékmentes sót vadászok inkább... Abból nem lehet baj...

Ui:
Kerti slag csomósodásra nem tudsz valamit? :)

Munyi cica 2014.06.29. 20:00:13

@kulhanek:

(remélem érzékelted, hogy a millen, az csak vicc volt?:)
Ja, hogy asztali só? Azom is van itthon, hol ezt, hol a jódozottat használom, hol meg Himaláját, szóval összevissza. De én a piszkos sima sót is nagyon szeretem.
Semmi finnya nálam nincs.
Bár igen, a sárgabarackmagban, mandulában is van egy kis cián, meg tán a lenmagban is, azokat se falatozzuk? Én szoktam, igaz, a magok héját lehúzom.

A Slagod: hát ha szépen kinyújtva húzod ki, és van elég helyed, nem gubancolódik össze. De ha mégis, és megtörne, odaballagsz, és kiegyenesíted. Szerintem ennyi. Nekünk is van, irtó hosszú, de nem probléma, kiegyenesítjük és kész. :)
Jó gyepápolást!

Benzoylmethylecgonine 2014.06.29. 21:44:14

@kulhanek: "Mondjuk én sem B12-t, sem B17-et nem szedek :)
Szóval ez sem érint..."
Jól teszed, előbbitől összemennek a vörösvérsejtjeid!

fordulo_bogyo 2014.06.30. 02:22:36

@kulhanek: "Kerti slag csomósodásra nem tudsz valamit? :)"

Be kell sozni, vizmegkoto adalekos soval. Akkor elall. ;-)

@1,3,7-trimethylxanthine:
"Jól teszed, előbbitől összemennek a vörösvérsejtjeid!"
Akkor is osszemennek, ha tul meleg vizben mosod oket. ;-)

Munyi cica 2014.07.31. 20:41:56

Annyira kíváncsi lennék, az emberiség mióta fogyaszt egyáltalán sót? És amíg nem evett? Hogy bírta ki? Az állatok nagy része nem fogyaszt sót, pl. rokonaink, a csimpánzok, ill. egyéb főemlősök.
A só tényleg élettani szükséglet? Végül is egy szervetlen anyag, nem étel, inkább ízesítő. Persze van benne Na, amit fontos, meg a klorid, ez is kell, ugye, de mi lenne, ha mondjuk valaki egyáltalán nem fogyasztana sót? Meghalna?
Pl. enne zöldséget, gyümölcsöt, húst, mindenfélét, de só nélkül.
Félmillió évvel ezelőtt valószínűleg nem ettük (nem tudjuk biztosan), mégis túlélte valahogy az ember. A főzéssel alakult ki?

fordulo_bogyo 2014.08.01. 02:55:57

@Munyi cica: A haziallatoknak a gazda ad nyalosot:
www.allattartas.hu/termeklap/lo/vitaminok-jutalomfalatok-nyalosok/nyalosok/nyaloso-tomb-asvanyi-kiegeszitokkel-10-kg_31038

A so valoban elettani szukseglet. Valtozatos taplalkozassal (kulonosen allati taplalekkal) valoszinuleg fedezheto a szukseglet.

Ha valakinek a taplalekban nem lenne elegendo Na+, az jo esellyel megbetegedne, es vegul meghalna. Ezen alapszik a viz tuladagolas, a viz-mergezes is: kihigitja a sot a szervezetbol.

A zoldseg-gyumolcs inkabb kaliumot tartalmaz, a hus, es kulonosen a ver az ami natriumban gazdag.

A kozepkorban a so draga kincs volt, ismered a sohivatal kifejezest?
hu.wikipedia.org/wiki/S%C3%B3hivatal

Meleg Sándor · http://alimento.blog.hu/ 2014.08.01. 07:10:27

@Munyi cica:

Az állatok többsége a nátrium szükségletét az élelmiszerből fedezi. Éppen ezért ostobaság, amit Tejfalussyék írnak, mert az általuk áhított arányt meg sem lehet közelíteni élelmiszerekkel.

Ha nem ennénk sót, az érdekes helyzet lenne, nyilván a szervezet képes egy határig kompenzálni a nátrium-vesztést. Itt azért sok múlik a kálium és folyadékbevitelen és a veszteséget okozó tényezőkön (pl. izzadás). Én azért a teljes sómentes étkezést nem javasolnám.

Arra van példa, hogy az állatok nyalogatnak különféle kőzeteket, ennek valami köze van az ásványi anyagok beviteléhez. Pl. szarvasmarhák határozottan szeretik enni a vályogfalakat :)

Munyi cica 2014.08.01. 08:55:23

@fordulo_bogyo: @Meleg Sándor:

Értem, köszi mindkettőtöknek.
Persze, tudtam, hogy az állatok is nyalogatják a sót, de nem mindegyik. Én a legközelebbi rokonainkra - főemlősök - gondoltam, azok viszont tudtommal nem. A ragadozók sem, biztos a hússal fedezik, ugye?

Azért vannak Na-ban gazdag zöldségek is:
banán, cékla, retek, paprika
és hát igen, a hús, tej, mint állati forrás.

A sóhivatalt is ismerem, (menj a sóhivatalba! :))
De még mindig nem tudom, mióta eszik az emberiség sót, és amíg nem evett, pl. félmillió évvel ezelőttig, v. nem tudom, addig hogy élte túl??
Természetesen és használok és fogyasztok sót, mindenfélét, jódozottat, sima asztalit, stb.

"A test képes alkalmazkodni a sóból származó csökkentett nátriumbevitelhez, a megszokotthoz képest feleannyi nátriumbevitel megszokása 2-3 hónapba telik."
Elvileg ízesítésre és tartósításra kezdte el használni az ember, szerintem,és én elhiszem, hogy a só kell az élethez és az egészséghez, de biztos volt olyan időszak az evolúció során, amikor nem fogyasztott sót az emberiség, akkor mi volt???
Mégis csak tudta fedezni a Na és K szükségletét konyhasó (kősó) nélkül, nem?

Munyi cica 2014.08.01. 08:56:27

@fordulo_bogyo:
Köszi a linkeket, nagyon érdekesek!

fordulo_bogyo 2014.08.01. 12:56:02

@Munyi cica... par adat az asvanyi anyag tartalomrol (mg es napi szukseglet %), ahogy felenk szokas egy "adag" etelre vonatkoztatva.

Banan:
Calcium 11.3mg 1%
Iron 0.6mg 3%
Magnesium 60.8mg 15%
Phosphorus 49.5mg 5%
Potassium 806mg 23% !!!!!!
Sodium 2.3mg 0% !!!!!!!
Zinc 0.3mg 2%
Copper 0.2mg 9%
Manganese 0.6mg 30%
Selenium 2.3mcg 3%

Read More nutritiondata.self.com/facts/fruits-and-fruit-juices/1846/2#ixzz398VO07Fp

A tobbinel mar csak a K es Na adatot idezem:

Cekla:
Potassium 442mg 13%
Sodium 106mg 4%

Paprika:
Potassium 261mg 7%
Sodium 4.5mg 0%

Tej:
Potassium 368mg 11%
Sodium 120mg 5%

Disznohus:
Potassium 2787mg 80%
Sodium 1283mg 53%

Tejfalussy (valodi nev ez egyaltalan?) ehhez mit szolna? Mindenben tobb a K mint a Na es meg elunk.

fordulo_bogyo 2014.08.01. 13:01:29

@Munyi cica: "Mégis csak tudta fedezni a Na és K szükségletét konyhasó (kősó) nélkül, nem?"

A konyhasóban (kősóban) nincs K.

Igen, a taplalekkal az allatok (ember) kepes az asvanyi anyag szuksegletet fedezni.

Olvasnivalo:
www.salinen.com/hu/unternehmen/so-roevid-toertenete

www.szabadonebredok.hu/a-parajdi-so-avagy-a-szekely-so-tortenete/

Igy hirtelen, nyilvan ennel jobb forrasok is vannak.

Meleg Sándor · http://alimento.blog.hu/ 2014.08.01. 13:48:27

@fordulo_bogyo:

Tejfalussynak írtam a múltkor. Két mondat a válaszból:

"Aki az ellenkezőjét állítja, az hazudik, vagy téved és másokat is életrövidítő tévedésbe ejt."

"A kérdező(k)nek hiba volt összeesküvési elméletnek nevezni a Nemzeti Sócsökkentési Stop Só programmal folytatott zsidó fajirtás ellen általunk közzétett méréstani stb. tényadatokat, mert ezáltal azt valószínűsíti(k), hogy felvilágosítás, pontosítás, tisztánlátás elősegítés helyett alaptalan kérdésekkel, hamis okoskodással zavarkeltést folytat(nak)."

Munyi cica 2014.08.01. 16:02:39

@fordulo_bogyo:

Köszönöm!
Persze, a sóban nincs K, tudom, hiszen csak nátrium-klorid, de rosszul fogalmaztam. A Kálium szükségletet főleg növényekből fedezzük.
Köszi a tápanyagtartalmakat és a linkeket. Én is keresgéltem, mikortól fogyaszthatjuk a sót,jobbat nem találtam, ezekben olyan 12 ezer évet adnak meg, ill. már az ősember is kaparászta,vagy párolta.
De köszi ezt a mondatot, igazából erre voltam kíváncsi:
"Igen, a taplalekkal az allatok (ember) kepes az asvanyi anyag szuksegletet fedezni."
Tehát elvileg máshonnan is össze tudjuk szedni a nátriumot meg a klórt (kloridot?)
De a klórt miből? Honnan vette a történelem előtti ember, mikor még nem evett sót, a klórt pl. a gyomorsavhoz?
Még azt nem tudom, azok az állatok, amelyek nem esznek sót, főleg a ragadozók, tigris, oroszlán, macska, farkas, és a dögkeselyűk pl. nekik nagyon erős a gyomorsavuk, állítólag erősebb, mint az emberé (töményebb?), ők honnan veszik a klórt.
Persze csak kíváncsi (fáncsi) vagyok...:)

Munyi cica 2014.08.01. 16:03:47

@fordulo_bogyo: @Munyi cica:

Tejfalussy: Brrrrr......:( és Vááááá!
Ez már fáj.

fordulo_bogyo 2014.08.01. 16:33:16

@Munyi cica: Honnan veszik az elolenyek az asvanyi anyagokat (ugy altalaban, es specialisan a natrium, kalium es klorid ionokat)?
A talajbol.
A novenyek szivjak fel, es felhalmozzak testukben a novenyevo allatok megeszik a novenyt, a ragadozo allatok megeszik a novenyevot...

Munyi cica 2014.08.01. 20:24:55

@fordulo_bogyo:

Ó, köszi! Látod, megint okosabb lettem :)

Mert ezt olvastam még délelőtt:
"Klór:
az emberi testben főleg a sejten kívüli víztérben található, fontos szerepe van a só-
és vízháztartásban, illetve az emésztésben, ugyanis a gyomorsósav alkotórésze.A klórt
gyakorlatilag csak a sóval juttatjuk be szervezetünkbe."
És nem tudtam belenyugodni,hogy só nélkül nincs klórunk,vagyis azok az állatok (és az evolúció hajnalán az elő- ősember), amelyek ill. akik nem esznek, ettek sót, honnan vették...
Köszi, hogy megoldottad a problémát! :)

Zb74 2016.01.14. 14:31:56

Az egyik legviccesebb, amikor a "himalájai" és a parajdi sóról elkezdik bizonygatni, hogy 84-féle(!) ásványi anyagot tartalmaz. Ha ásványi anyag alatt elemeket értenek, akkor gyakorlatilag azt állítják, hogy kis híján a komplett periódusos rendszer benne van ezekben a sókban (a természetben összesen 90-féle elem fordul elő a Földön).

fordulo_bogyo 2016.01.14. 17:21:21

@Zb74:
Lehetseges, hogy szinte minden elem benne van... a kerdes, hogy milyen mennyisegben. Egy atom van belole egy grammban, egy kilogrammban vagy az egesz sobanyaban...
De ugyanugy benne van barmi masban is, gyakorlatilag mindenben. Kimutathatatlanul kis mennyisegben, es semmi jelentosege nincs annak, hogy ott van.
A mennyisegrol szeretnek elfelejtkezni a kulonbozo hamis reklamok, nem csak ebben az esetben de szinte minden csodalatos etel-ital eseten (vitaminok, amisosavak stb kapcsan is, nem csak az elemi osszetetellel kapcsolatban).

Munyi cica 2016.01.14. 21:16:15

@Zb74: @fordulo_bogyo:

Ráadásul úgy reklámozzák ezt a sót a 84 összetevőjével, mintha pont abból kéne bevinnünk a szükséges ásványi anyagokat. Mennyi sót eszik az ember, most őszintén? Pont abból kell fedeznünk? nem inkább zöldség, gyümölcs, hús, egyebek, amiből rendes mennyiséget eszünk? :)

fordulo_bogyo 2016.01.14. 21:20:39

@Munyi cica: Raadasul abbol a 84 elembol szamos olyan van, amelyik nem csak, hogy nem szukseges, de kifejezetten karos lehet. Masok meg gaznemuek... ;-)

Zb74 2016.01.15. 12:30:18

@fordulo_bogyo: Van, amelyik gáznemű, van, amelyik folyékony, és van, amelyiknek egyetlen stabil izotópja sincsen.

A legszebb, amikor valamiről egyszerre állítják, hogy tiszta nátrium-klorid, ÉS hogy 84 ásványi anyagot tartalmaz ;-)

Munyi cica 2016.01.16. 21:04:39

@fordulo_bogyo:
Igen, de ezzel nem villognak :-). Pl. a brómról olvastam paleósoknál, hogy az káros lehet. Sokan ezért nem is veszik a Himaláját.

fordulo_bogyo 2016.01.16. 21:43:11

@Munyi cica: Nem csak a brom, hanem minden anyag karos lehet, a karossag merteke a mennyisegtol fugg. A tiszta, vegytiszta NaCl, vagy vegytiszta H2O is halalos mergek, megfelelo adagban.

Konkretan a brom egy letfontossagu nyomelem (a Cell az egyik legrangosabb biologiai folyoirat, szavahiheto): McCall AS, Cummings CF, Bhave G, Vanacore R, Page-McCaw A, Hudson BG (2014). "Bromine Is an Essential Trace Element for Assembly of Collagen IV Scaffolds in Tissue Development and Architecture". Cell 157 (6): 1380–92. doi:10.1016/j.cell.2014.05.009. PMID 24906154

Ujabb szog a paleo koporsojaba, elobb tiltanak, es azutan sem tajekozodnak. :-(

Tudományos Rendőrség PJT, Tejfalussy András, aquan 2018.06.18. 21:16:59

Hozzászólás a alimento.blog.hu/2014/06/20/mint_az_emberek_a_sot blogbejegyzéshez:

Az alábbi hatás mérési bizonyítékok a cikkíró hozzá nem értését és vagy rosszindulatú félretájékoztatási törekvését bizonyítják. Csak a magyar lakosság egészségét védőket gúnyolni és becsmérelni tudja? Nem tudja, hogy ha napi 3 liter Ringer oldattal, desztillált vízzel, 27 gramm konyhasó és 0,36 gramm kálium jut be a vérbe, akkor egyik komponens sincs túladagolva, és az egészséges szervezetnek nincs több káliumra szüksége? A Ringer oldat szerinti étkezési víz, konyhasó és kálium dózisoknál elektrolitzavar ("vízmérgezés"), konyhasómérgezés, és káliummérgezés sincs! Nem tudja, hogy a hazai kálisóval (REDI SÓ-val) sózást engedélyezési klinikai kísérlet során éhgyomorra szájon át egyszerre bejuttatott, s a vérbe, kb. másfél órán belül bejutott, szájon át bejuttatott 0,8 gramm kálium tízből mind a tíz embernek 50%-osra csökkentette a vizeletkiválasztását, a kétszeresétől pedig kb. 1 órán át mérgező lett a vérükben a káliumtartalom? Nem tudja, hogy ugyanezt írja le az Intenzív betegellátás elmélete és gyakorlata c. könyv Hyperkalaemia fejezete is, azt, hogy 20-40 mval (0,8-1,6 gramm) kálium egy órán belül a vérbe juttatása is már mindenkinél mérgező? Azt sem tudja, hogy a Belgyógyászat alapvonalai című orvosi tankönyv Hyperkalaemia fejezete szerint, a szájon át 24 óra alatt bejuttatott 5-8 gramm kálium-kloridtól (2,2-3,5 gramm káliumtól) az előtte egészséges felnőtt EKG-je láthatóan torzul, vagyis rontja a szívműködését? Nem tudja, hogy a rendszeresen, de nem halálosan túladagolt kálium a negyedik nemzedéknél nemzőképtelenséget okoz? Nem tudja, hogy ezért írja az izraeli Haarec lapban egy tudós, hogy 2050 után csak keleti férfi lesz nemzőképes? Azért írhatja, mert nem műtrágyáznak mérgezően káliummal és nem sóznak mérgezően a kálisóval, őket nem adagolják túl a káliummal. Nekünk meg izrael állami kóser tanúsítvánnyal árusítják legjobb étkezési sóként a patkányméreg kálisót, lásd internet! A Talmud és a 2 Mózes 23/20-33. szerinti ingatlanszerzési célú „lassanként fajirtás” bűnügyének, a káliummal sejtmérgezésnek a további biológiai hatás mérési stb. bizonyítékait lásd: www.tejfalussy.com, 101. emai könyv és 10. és 61.

Tudományos Rendőrség PJT, Tejfalussy András, aquan 2018.06.18. 21:18:12

Nyilvános közérdekű bejelentés útján feljelentés Dr.Darák Péter Kúria elnökhöz, iratjel: Papp-Lajos-igaza-180618

Feljelentem fajirtást bűnpártolási váddal az ügyészeket, akik a Dr. Papp Lajos szívsebész professzor úr által optimálisnak nyilvánított étkezési víz, nátrium, kálium pótlástól ezer %-kal eltérő dózisokat is engednek alkalmazni (Reformkonyha, Nemzeti Stop Só Program, Menzareform, Chips adó és Bonsalt)

Dr.Papp Lajos ny.egyetemi tanár szívsebész akadémiai nagydoktor úrnak igaza van, amikor étkezéshez is a Ringer infúziós oldattal vérbe juttatott víz, kálium és konyhasó dózisokat javasolja élettanilag általánosan optimálisként:

A testnedvek egy része elektrolit, ami a sejtek ion transzportjához az áram vezetést biztosítja. Ez az elektrolit csupán négy komponensből áll. Tiszta vízből, nátriumból, káliumból és kloridból. Az ember vérszérumában közismert az optimális arányuk, mert ezen anyagokat a infúziós Ringer oldattal ugyanilyen optimális (dózis-) arányban juttatják be a vérbe: Minden 1 liter Ringer oldat, desztillált vízben feloldva, 9 gramm konyhasót, és 0,12 gramm káliumot tartalmaz. Mivel egy felnőtt vérében csak 0,2-0,4 gramm kálium pótlása szükséges naponta, ennek megfelelően a Ringer oldat egy nap (1x24 óra) alatt 3 liter desztillált vízzel mindösszesen csak 0,36 gramm káliumot juttat be a vérbe, miközben 27 gramm nátrium-kloridot, konyhasót!

A szervezet igyekszik kompenzálni az ettől elérő víz, konyhasó és kálium pótlást, de nem akármekkora eltérést és nem akármeddig tud kompenzálni. Bármelyik vérelektrolit komponensnek a fenti optimálistól hosszabb ideig több száz százalékkal eltérő „pótlásának” egészségrontó hatása van. A vese képtelen időben eltávolítani a gyorsan, nagy mennyiségben bejuttatott káliumot. Például az USA-ban kálium túladagolással állítják le az elítéltek szívét és a szívműtétekhez is a túladagolt káliummal állítják le a szívet. Az ehhez előírt kálium mennyiség olyan sok (volt?), hogy a sikeresen műtöttek 10%-ának a szívét nem lehetett újraindítani a túladagolt kálium következtében. (Valójában elektromos árammal célszerű leállítani a műtéthez a szívet!) A hazánkban „Fekete Angyalként” elhíresült kórházi ápolónő is kálium túladagolással sorozat gyilkolt, az orvosok orra előtt. De egy poznani ápoló is kálisóval gyilkolta le az intenzív osztályon általa megerőszakolt fiatal nőket. A „Fekete Angyal” csak azért bukott le, mert egy kollégája, akinek előadta, hogy „megy megölni” egy beteget, feljelentette. A poznani ápolót az intenzív osztályon alkalmazott EKG buktatta le, miután egy meghalt lány szülei nem hagyták annyiban, hogy a lányuk a halála előtt panaszkodott nekik, hogy az ápoló megerőszakolta őt. (A káliummal szívleállítás a halál után kimutathatatlan a vérből, mert elfedi a vérbe bejuttatott, mérgezően sok, halálos kálium dózis nyomát a pusztuló sejtekből kiáramló sokkal több kálium. Az emberi test káliumkészletének kb. 98%-a az élő sejteken belül van, s ez beszabadul a vérbe a halál után. Az ápoló azon bukott meg, hogy számítógép rögzítette a kálium túladagolás EKG torzító hatását.)

Hangsúlyoznom kell, hogy nem csak a vérbe (akárhonnan) bejutó víz, konyhasó és kálium arányok számítanak, hanem ezen anyagok konkrét mennyiségei is. A tízszeresen túladagolt káliumot nem lehet az optimálisnál tízszer nagyobb konyhasó dózissal semlegesíteni. De pl. az optimálisnál tízszer több vízzel sem.

1950-ben Nobel díjat kapott mellékvesekéreg kutatók is bebizonyították a folyamatosan túladagolt kálium és hiányosan pótolt konyhasó életrövidítő és nemzőképesség tönkretevő hatását. A kálium túladagolással növelt káliumtartalmú sejtközi elektrolit folyadék sejtmérgező hatását közvetlenül is látható módon megjelenítették a növényeknél a nemzetközi szabadalmaim szerinti sokváltozós Antirandom hatás mérések. Egy izraeli lapban (Haarec) az izraeli kutatók eldicsekedtek vele, hogy a nemzetközi nemzőképesség romlási statisztikák szerint, 2050-után csak a keleti férfiak lesznek nemzőképesek. Az általuk (is) titkolt tényleges oka a nyugati férfiakat káliummal műtrágyázott és kálisóval sózott élelmiszerekkel nemzőképtelenné degenerálás. A keleti országok nem, vagy csak elhanyagolható mértékben műtrágyáznak káliummal. Ezek „keleti népeit” nem biztatják fel Izrael állami kosher tanúsítványos BONSALT kálisóval, lásd internet, patkányméreggel „sózásra” úgy, ahogy itt minket!

Jelenleg Magyarországon legalább 4,7 gramm kálium napi fogyasztására kényszerítik a magyarokat és napi legfeljebb 5 gramm konyhasót engednek bejuttatni az élelmiszerekkel. Újságírók is ezt reklámozzák (lásd *melléklet). Népirtással is kiürítenek ingatlanokat a helyünkre törekvő „keletieknek”. A bizonyítékokat lásd: www.tejfalussy.com / Video 8., 10., 61. és Email könyv 1., 58., 101., és MEHNAM és GTS-Antirandom rovatok.

Budapest, 2018. június 18.

Tejfalussy András okl. vill. mérnök, a kálisóval országmérgezést korábban országgyűlési megbízottként is vizsgáló méréstani szakértő

fordulo_bogyo 2018.06.19. 00:36:34

Ez mindent elmond: "Tejfalussy András okl. vill. mérnök, a kálisóval országmérgezést korábban országgyűlési megbízottként is vizsgáló méréstani szakértő"

Andras: a legkozelebbi elelmiszerboltban vehetsz kiloszamra konyhasot, es annyit eszel belole, amennyit akarsz. Jo etvagyat.
Eheted nyersen, fozve, sutve, parolva, es mennyi beled fer. Teget valaki csunyan atvert, hogy " legalább 4,7 gramm kálium napi fogyasztására kényszerítik a magyarokat és napi legfeljebb 5 gramm konyhasót engednek bejuttatni az élelmiszerekkel"
Nincs kenyszer.
Mindkettobol annyit fogyasztasz, amennyit villamosmernoki orszaggyulesi kedved diktal.

A banantol ovakodj!!!!

Meleg Sándor · http://alimento.blog.hu/ 2018.06.19. 06:03:19

@Tudományos Rendőrség PJT, Tejfalussy András, aquan:

Hát, ez a válasz feldobta a reggelem.

"Csak a magyar lakosság egészségét védőket gúnyolni és becsmérelni tudja?" - azt ugye tudja, hogy Ön nem ez a kategória?

Javasolnám a témába vágó szakirodalom tanulmányozását (kicsit pontosabbak e témában, mint a Talmud, amúgy is most már a migránsoktól illik rettegni). Nekem csak egy kérdésem van: nem tudja, hogy a pers os és intravénás adagolás hatásai között jelentős eltérések lehetnek (lásd a cikket)?

Nem akarom elszomorítani, de Papp Lajos lehet kiváló szívsebész, de a só témában csúnyán mellényúlt. A Ringer oldaltos történet addig szép, amíg a vér fiziológiás arányait nézi, de valamiért a vese ürítési arányait nagy ívben figyelmen kívül hagyja.

"Jelenleg Magyarországon legalább 4,7 gramm kálium napi fogyasztására kényszerítik" - semmi kényszer nincs ebben, egy közepes növényi étrendben ez simán összejön. Paradicsom, burgonya, banán, stb. a növények alapvetően sok káliumot tartalmaznak és kevés nátriumot, ez az arány pedig igazoltan csökkeni a szív-érrendszeri halálozás kockázatát. A napi 5 g konyhasót a magyarok simán túltolják, ma már nem is a kézi sózással, hanem az élelmiszerek készítése során adagolt sóval (ami nem kálisó)

Meleg Sándor dietetikus, Jedi lovag, tiszteletbeli Bosszúálló, a dalai láma szomszédjának ikertestvérének 13. megtestesülése

Javaslom, hogy a "tudományos rendőrség" titulust ne használja, mert Ön nem bűnüldöző hatóság és még csak nem is tudományos.

kamugyar 2018.10.24. 13:06:21

hehe :D erre a "vitára" még csak most találtam rá. tökéletes példa arra mi zajlik mindenhol "sóvita" témában. a posztíró lekezelően ír egy posztot majd akiről írta megjelenik és egy halom információt beír arról h szerinte hogyan működik az emberi szervezet. állítása szerint ezek tankönyvekből valóak. erre a két legaktívabb helyi kommentelő (az egyik ugye a blogtulaj) "válaszában" lényegében semmi más nincs csak bugyuta személyeskedés. holott itt lett volna az alkalom arra h amit Tejfalussy állít azt mondatonként ízekre szedve végérvényesen megcáfolják bizonyított tényekkel. engem tényleg nem érdekel a cicaharc. még csak a fajirtással sem itt kell foglalkozni. itt elég lett volna a biológiai részével. mert ha már abban is téved és tényleg nincs is ilyen a tankönyvekben akkor valószínűleg a következtetései is tévesek lesznek. amik egyébként első körben mondhatni lényegtelenek is lennének. nem a foglakkozásával kellene kezdeni meg azzal h mire jutott népirtás terén hanem biológiával emberi szervezet működésével. aztán nyomhatjátok a személyeskedést fajirtást meg bármilyen zsidózást.
amúgy ha már tiszta só. lehet nem csak a káliumra kellene koncentrálni? :D index.hu/techtud/egeszseg/2018/10/18/az_asztali_sok_90_szazaleka_mikromuanyaggal_szennyezett/

Meleg Sándor · http://alimento.blog.hu/ 2018.10.24. 13:24:20

@kamugyar:

A biológiai részét leírtam a cikkben, adtam forrást is (Varga P), nem mellesleg a komment-válaszban is írtam ilyenekről. Más kérdés, hogy Tejfalussy szövegei kihagyhatatlan leütéseket kínálnak.

A mikroműanyag ettől független téma, annak a biológiájáról elég keveset tudunk. Ha ártalmas, akkor messze nem a sóban lévő mennyiség fog gondot okozni.

kamugyar 2018.10.24. 13:38:12

@Meleg Sándor:
igen szerintem is a só lesz a legkisebb gond a forrás szempontjából. lényegében minden műanyagban van körülöttünk. ihatok én csapvizet vagy palackosat biztos h mindkettöben van. az ételeinket müanyagba csomagoljuk tároljuk stb. az összeadódás elve alapján viszont már ha ártalmas tuti kapjuk rendesen a dózist. véleményem szerint az lesz. de semmi kétségem afelől h a végtelenségig fogják tagadni mismásolni. az egész életünket körülvette már. nehéz lenne megoldani. marad a szőnyeg alá söprés.

Meleg Sándor · http://alimento.blog.hu/ 2018.10.24. 15:22:53

@kamugyar:

Milyen alternatívákat tudsz a műanyagra? Rendben, nagy lendülettel tiltsuk be a műanyag zacskót - szuper. Lesz helyette papírzacskó, amihez papír kell, amihez fákat kell kivágni - újabb környezet károsítás.
Ne legyen PET palack? rendben, legyen helyett üveg... aminek a visszaváltása gyakorlatilag lehetetlen, amúgy meg törik és szintén nem lebomló. Még annyira sem, mint a műanyag.

Igen, sok gond van a műanyagokkal, de nem azért mert "mű" hanem mert felelőtlenül használjuk. Ezen viszont rendszer (gyártás - fogyasztás - újrafeldolgozás) szinten kell változtatni, nem pedig betiltani.

kamugyar 2018.10.24. 16:28:47

@Meleg Sándor:
szó sincs róla h azonnal betiltanám. szépen lassan kellene átállni lecserélni olyan alapanyagra ami megújuló lebomló. az 1900-as évek elejétől már ismert az alternatívája csak hát mint sok minden másban ebben is győzött a pénz. a jó hír viszont h ez a elnyomás bizonyos érdekcsoportok miatt kezd gyengülni és végre ébredeznek az országok. szigorúan az ipari kenderről beszélek most. alaposan beleástam magam mert a közeljövőben pénzt fogok ebbe tenni. nem véletlenül kérdeztem egy másik cikknél mi a véleményetek élelmiszerként róla. (hidegen sajtolt olaj hántolt mag)
kozszolgalat.com/egyetlen-egy-noveny-kepes-lenne-mindannyiunkat-meg-wuv-61928
www.kenderhaz.hu/2014/11/10-erv-a-kendermag-melett/

fordulo_bogyo 2018.10.25. 05:14:27

@kamugyar: Bocs de az elso kenderes cikked komolytalan: "Forrás: http://www.facebook.com" Nezz ott utana, hogy igaz-e amire hivatkozik... :-(

Nekem nagyon gyanus, hogy ennyi mindenre jo... a gyogyszeres resz: biztosan, grantaltan marhasag.
A tapanyagrol szolo resz is kamu: OK, szinte minden megtalalhato benne, az ordog a reszletekben van elasva. :-)
Mennyi van azokbol a tapanyagokbol (vitamin stb) benne?
Biouzemanyag: a kender olaj biztos, hogy jo? Egyelore egyetlen bio-dizel uzemanyag sem versenykepes...
Muanyagok: sokkal konnyebb es 10x erosebb... ugye repulot es keszitettek belole?
nem rohad, peneszmentes es tuzallo? Biztos? Ketelkedem, De biztos, akkor epp az a baj vele, mint a muanyagokkal... nem bomlik le, orokre szennyez (szerencsere ez is hazugsag).
Novenyvedo szer a ruhaban? Komoly? Ha annyi feldolgozas utan benne van meg, akkor ugy kotodik hozza, hogy nem jon ki belole, minket sem tud bantani.
A lenhez tobb novenyvedelem kell, mint a kenderhez?

Bocs, de ez mar az a szint, mint Tejfalussy agymenesei, ne haragudj, nem erdemes vele erdemben foglalkozni.
Valamilyen szint alatt ertelmetlen.
Es remenytelen.
A felsorolt cimeibol nem latod, hogy mar regen a sarga haz lakoja kene legyen, ahol vigyaznanak ra?

kamugyar 2018.10.25. 11:00:55

@fordulo_bogyo:
akinek jó az angolja nyugodtan kereshet külföldi cikkeket. nem kezdek nagyon bele egyesével megvitatni az kommentedben felmerült véleményed. egy sort nem tanultál az egyetemen erről mert már rég betiltották az egész világon. megfogsz lepödni ha esetleg időt szánsz rá.
ezen az oldalon pl valószínűleg bármikor vitába szállnak veled.
orvosikannabisz.com/
rákkutató orvos is van a csapatban.
a forrás igazából ebben az esetben láényegtelen mert ha beirod a googlebe föleg angolul találsz róla olyat ami neked is megfelel. nem akartam bizonyitani olyat ami már tény csak hozni egy irást ahol eltudják olvasni és tudomást szerezni h egyáltalán létezik.
Könyv: A császár meztelen.
ebben találsz majd hivatkozástól kezdve mindent.
a gyógyszeres kijelentésed tipikusan a magyar mentalitást tükrözi. illene tudni h nem h a világon de körülöttünk is már igen sok helyen engedélyezték az orvosi célú felhasználását. akár a fenti magyar linken is találsz cikkeket h ez mennyire széleskörű. hivatkozásokkal dolgoznak lehet cáfolgatni akár.
itt van pl. ez:
orvosikannabisz.com/egyeb/elelmezes/kender-feherje-por-a-tokeletes-novenyi-alapu-feherje/
esetleg még ez
www.origo.hu/egeszseg/20140212-a-szivnek-a-kendermagolaj-az-idealis-vitamin-omega-3.html
nagyon szívesen megadom egyébként egy magyarországi termesztő és agrárgazdaság-fejlesztési referens kontaktját is.
a felhasználása valóban ennyire széleskörű. ezt a csatolt képet tőle kaptam: imgur.com/e1cwyvF
egyébként nem kis mennyiségű adat van már fent a neten az ipari és a gyógyászatban használt növényről. az nem lep meg h hogyan regáltál rá de az igen h lényegében semmit nem tudsz róla.

fordulo_bogyo 2018.10.25. 14:11:44

Bocs, de ez a szint ahova nem megyek le.
En keressek erveket a te (szerintem teves) allitasaid alatamasztasara?
Neked nincsenek megoszthato erveid? Csak linkelsz (a szo mimndket ertelmeben)?

Kevered, hogy van egy bizonyos betegsegek eseten gyogyhatasa, es azt, hogy ez az altalanos gyogyszer mindenre.

Korabban, amikor ezt hasznaltak mindere, meddig eltek?

A forras nem lenyegtelen, azt kene mutassa, hogykonkretan a szerzo honna vette, mire alapozza azt az allitast. A facebookon, a googlen veretes marhasagok is vannak...

Szemelyeskedsz erveles helyett. Nickneved talalo. :-(

kamugyar 2018.10.25. 14:44:06

@fordulo_bogyo:
most megpróbálsz belekapaszkodni egy olyan linkbe amit csak azért raktam be amit Sándor kérdezett. mondhatni a többi része jelenleg lényegtelen. ha orvosi dolgokról lett volna szó eleve a fenti linket rakom be. ha a táplálkozási részt akkor meg megint csak mást. müanyag elternativájaként került be. maradjunk ennyiben és akkor nem az lesz h megkeresed a nem is ehhez kapcsolódó elemeket és e felé tereled a témát.
semmilyen szintre nem kellett volna lemenni felmenni csak pusztán nem kellett volna belekötni egy olyan részébe ami nem is volt idevaló. ha meg már megtetted és utána kaptál más forrást is nem kellene neked személyeskedned és leereszkedően írnod. szívesen keresek neked bármire ebben a témában hiteles forrást. attól h az elsöt leelemezted ugy h jelenleg még nem arról szólt a dolog h mély elemezzünk (csak arról h létezik más müanyag forrás is ) . te abból viszont olyan evidenciákat vontál le ami minden csak nem tudományos gondolkodás. azokat a következtetéseket amiketl levontál nem biztos h a fenti cikkből kellene kizárólag. és én nem is e célból tettem be...de nem is értem minek irom le mikor a második kommentem már közel sem olyan forrásokról szól mint amit te kritizáltál.

fordulo_bogyo 2018.10.25. 14:48:44

@kamugyar: megteleltem a melto valaszt.
Akinek jó az angolja nyugodtan kereshet külföldi cikkeket arrol, hogy miert marhasag a Tejfalussy mania, es miert nem gsodagyogyszer es univerzalis vilagfelepito mindenre jo anyag a eknder.
Nem kezdek nagyon bele egyesével megvitatni az kommentedben felmerült véleményed, mert azt nem nagyon irtal.

Uatzok, nincs idom a forrasokbol kikeresni, mire gondolsz, es ertelem sincs, ha egy kommenttel kesobb mar te is ervenytelennek tartod az elozo likedet.
Ha allitasaid, erveid lesznek, arra valaszolok.

kamugyar 2018.10.25. 15:28:53

@fordulo_bogyo:
totál elbeszélünk egymás mellett.
lehetséges e másból müanyagot gyártani? a link még ha nem is hiteles a válasz igen és nem csak a lehetöség megléte tény. forrástól függetlenül( hiba volt viszont pont ezt betennem elismerem)
univerzális világmegváltó növény lenne a kender? lényegtelen. a cikk hiteltelen nem bizonyító erejű ez kétségtelen. (nem is erre szántam)
az elsö utáni kommentemben felmerült témakörökröl viszont tettem be általam hiteles forássnak vélt oldalakat. a véleményem tehát tartom ezekről; -sokféle betegségben lehet megoldás a növény
-élemiszerként is érdemes lenne megvizsgálni a mainstream tudománynak is. amugy jelenleg is vásárólható csak kevés vélemény van róla az ehhez hasonló oldalakon. pl fehérje forrásként mit szól hozzá egy dietetikus.
remélem sikerült kibogoznom. nem cinikusan hanem valóban a tisztázás végett tettem.
na és akkor pl erről mi a véleny? : www.cannabistech.com/articles/why-the-world-needs-hemp-plastic/

kamugyar 2018.10.25. 15:44:08

egyébként már az nagy elörelépés lenne ha ott ahol lehetséges kiváltanánk a müanyagot papirra. és nem fából készültre. a fából készülteket cuccokat is erre lehetne. elméletben kivitelezhető. (már a függetlenségi nyilatkozat is ilyenre íródott ha jól tudom igy gyakorlatban is már rég müködött)
orvosikannabisz.com/egyeb/ipari-felhasznalas/egy-coloradoi-ceg-famentes-kender-papirt-gyart/
az üzemanyagként h mennyire használható:
orvosikannabisz.com/egyeb/ipari-felhasznalas/a-kender-a-legjobb-biouzemanyag/
de most itt inkább befejezem mert végeláthatatlan lenne a vita vagy akár a diskurzus a lehetőségekről. az utolsó linkem tartalma meg már az olaj lobbi kérdését feszegeti. még esélye nincs másnak...

fordulo_bogyo 2018.10.25. 16:50:33

@kamugyar: Ird le mit mond a linked.
Mint irtam, utazok, nincs idom a forrasokbol kikeresni, mire gondolsz, es ertelem sincs, ha egy kommenttel kesobb mar te is ervenytelennek tartod az elozo likedet.
Ha allitasaid, erveid lesznek, arra valaszolok.

Jatsszunk olyat, hogy teszel egy allitast, alatamasztod es azt beszeljuk meg

Osszeeskuveselmeleteket mellezzuk.

A muanyag maga a baj (le nem bomlo szennyezodes), vagy az, hogy mibol keszult az a muanyag?

Elelmiszer, uzemanyag: ha valaki gazdasagosan tudja termelni, el fog terjedni. Ha nem, akkor nem. Ilyen egyszeru.
Mennyi feherjet lehet belole kinyerni es az mennyibe kerul? Mennyiert lehet azt eladni? Ugyanaz az uzemanyagra.
Szinte minden novenybol lehet feherjet es uzemanyagot kesziteni.
Sokan versenyeznek, hogy olcsobb es ujratermelheto forrasokat alkalmazzanak.
Egyelore meg allami tamnogatasokkal sem megy.

Meleg Sándor · http://alimento.blog.hu/ 2018.10.25. 17:13:03

@kamugyar:

"sort nem tanultál az egyetemen erről mert már rég betiltották az egész világon"

Ezt te sem gondolod komolyan. Én a harmadik felsőoktatási képzésemet nyúzom, de még egyszer sem találkoztam olyannal, hogy megtiltottak volna valamilyen témát.

"rákkutató orvos is van a csapatban"

Sajnos ez ma már semmire sem garancia. Nézd meg a legnagyobb blődségeket, mindig megnyernek maguknak legalább egy orvost. Szóval a dr. címtől már nagyon nem esek hasra.

Az origo cikk tele van csúsztatásokkal, pl. a kendermag tápanyagtartalma nem vetíthető ki a kendermag olajra (főleg a vízoldékony komponeneseket illetően). Egyébként az O3 komponens itt is ALA, ugyanazt tudja, mint a lenmagolaj vagy a többi növényi forrás. A "tökéletes fehérje" - "tökéletes zsír" és hasonló dolgok alapból gyanakvásra késztetnek, főleg ezzel az erőltetett mrketing szöveggel, ami a honlapon is olvasható, szinte mindent IS gyógyít.

Az orvosi kannabisz szerintem egy jó fedőtörténet, de olykor erősen átlátszó. Nem olyan nehéz kitalálni, hogy a nem orvosi felhasználás felé fúj a szél...

kamugyar 2018.10.25. 17:55:42

@fordulo_bogyo:
tényleg egy könyv tartalmát kellene összefoglalnom ami mivel adatokra épül nem sok esélyem lesz mert ezek nélkül azt gondoljátok majd h összeesküvés elmélet.
ennek ellenére szívesen leírom és aki annak gondolja annak ott a könyv.
dióhéjban a kender termesztése régen virágzott(ipari). elképesztően sok mindent lehetett előállítani belőle. többek közt kiváló minőségű papirt. egy szó mint 100 a kenderből készíthető cuccok konkurenciát jelentettek a piacon az olaj alapanyagúaknak. ezek az érdekek elérték h a megadóztatással ne érje meg termelni valamint egyes fajták thc tartalmi miatti pszichoaktív hatást is démonizálják hazugságokkal. így gyakorlatilag az egész növényről mindenkinek kapásból a szívás jut az eszébe azóta is.
na ezért versenyképtelen még a kender mert azt a sok éve elkövetett hazugság halmot nehezen tudja elfogadni az emberek többsége. hidjétek el érdemes elolvasni a könyvet mert hatalmas sztori. többet tanultam a világ müködéséröl mint bármi másból. szóval elég nehéz lesz bármit is kiszirítania mivel egy teljesen más alapanyagra épült ki az egész életünk gazdaságunk. manapság persze már egyre jobban nyitnak felé mert a környezetszennyezés olyan mértékeket ölt h nem lehet megkerülni az olyan növényt mint a kender.
Meleg Sándor: hidd el h ha kicsit beleásod magad rájössz h nem a rekreációs használata a cél ha orvosi dolgokról beszélünk. az már egy másik kérdés h ha valaki kicsit is utána olvas inkább ezt használná mint az alkoholt. nem véletlen h kettőre bővült a teljes legalizálást végrehajtó országok száma (plusz usa jó pár államával kiegészülve.)
az egyébként igen káros ha valaki valakik csodaszerként csodakajaként emlegetik. nem kell elmenni a marketing miatt a szélsőségekbe. és megbélyegezni és leszarozni sem kell ezek miatt. a fenti oldalon egyébként böségesen van fent anyag és ők a leghitelesebb magyar nyelvű forrás. pl volt régebben egy vieója a kutató dokinak az MLM rendszerben árusított cbd-s cuccokról. Na az neked tetszene :D én is maximálisan egyetértettem vele. (nagyon rossz véleménnyel van róla h mindent is gyógyítónak állítják be)

fordulo_bogyo 2018.10.25. 18:34:34

Az ipari kendernek mince jelentos alkaloid tartalma. Me keverjuk. Az olajon eppenseggel sokkal tobb az ado megis az a versenykepes.

Meleg Sándor · http://alimento.blog.hu/ 2018.10.26. 07:34:41

@kamugyar:
Köszi. Azért van benne némi blöff... az aminosav profil pontos bemérése hiányzik az anyagból. Mindenben megvan az összes aminosav, csak a mennyiségekben van különbség, de erről hallgat az anyag.

fordulo_bogyo 2018.10.27. 15:19:03

@kamugyar: Ez utobbi link allati takarmanynak, szoja vagy repcemag-pogacsak helyettesitesere ajanlja.
Ez egyszeruen a felfuto kannabisz-olaj gyartas hulladeka, aminek elhelyezest, hasznositast keresnek.
Ez magyarazza a korabban linkelt propaganda-cikkeket.
Miert nem eszunk ki emberek sem szojamag-pogacsat sem repcemag pogacsat?
Na ugyanazert nem emberi taplalek a hantolt-sajtolt kendermag-pogacsa sem.

Mi a helyzet a cikkben emlitett antinutriensekkel (fitinsav)?

kamugyar 2018.10.27. 19:58:56

@fordulo_bogyo:
már hanyagolhatjuk a témát mert nem lehet értelmesen beszélni úgy h eleve csak az elutasításra törekszel mert csak mert. lisztet őrölnek belőle arról találsz anyagot. én kiszállok mert vaskalaposokkal nem szeretek vitázni. tul nagy az ego. Sándornak linkeltem egy anyagot ahol még a lisztje is levan bontva nagyjából miből áll. amennyiben megegyezik a szója és repcemag pogácsával akkor neked van igazad. én egyiket sem fogyasztom és nem is tudom mi van azokban.

fordulo_bogyo 2018.10.28. 00:04:29

@kamugyar: nem lehet értelmesen beszélni úgy h eleve csak a tamogatasara törekszel ...
Ugye latod a parhuzamot? ;-)

Zb74 2019.04.16. 09:49:40

@fordulo_bogyo: Figyelj csak, te szakember vagy: ha egy gyártó készítene olyan sókeveréket, ami - mondjuk - 80%-ban nátrium-kloridból és 20%-ban kalcium-kloridból (tehát nem kálium-, hanem kalcium-kloridból) állna, az biztonságos lenne az ételek sózására - ésszerű mértékű felhasználás esetén?

fordulo_bogyo 2019.04.16. 13:04:43

@Zb74: A CaCl2-rol, azaz kalcium kloridrol azt olvasom, hogy irritalo, borirritalo hatast, nagyon kiszaritja a bort.
Mivel vizben hofejlodes kozben oldodik, szaraz allapotban a szjba kerulve megegetheti a szaj es a nyelocso nylakahartyajat, sot fekelyeket is okozhat...

Elővigyázatossági tanácsok
A kalcium-klorid erősen irritáló szer, használata során kesztyű és védőszemüveg viselése ajánlott, valamint kerülni kell a közvetlen belélegzést.

Bár kezelése különösebb körültekintést nem igényel, a szervezetbe légzés folyamán vagy a szájon át bekerülve égési sérüléseket okozhat.

Ugyanakkor:
A kalcium-klorid nagyon sós ízű, ezért néhány ételben adalékanyagként (ízszabályozásra és szilárdítóanyagként) alkalmazzák E-száma 509. Savanyúságokban és egyes paradicsomsűrítményekben, egyes sajtfélék elkészítése során, és konzervzöldségekben előszeretettel használják. Az étel sós ízét a nagy mennyiségben káros nátrium-klorid alternatívájaként kalcium-kloriddal is szokták korrigálni.
süti beállítások módosítása